conference lunch move company map contacts lindholmen travel info

Evenemang

MIG-frukost på Lindholmen

4 december 2015 06:455 december 2015 06:45
Lindholmen Conference Centre, Lindholmspiren 3-5, Gothenburg
I denna föreläsning kommer Aja Guldhammer att tala om Airbnbs filosofi – och ”Secret Sauce” – genom att ge exempel på content marketing, storytelling och genom att berätta historien om hur Airbnb gick från en enda luftmadrass under 2008 till en marknadsplats för 1,2 miljoner hem i hela världen år 2015.

Airbnb är i dag ett av de högst värderade (13 miljarder USD) och mest omtalade bolagen (utsedd till 2014 Company of the Year av Inc.). Och de har gjort en enastående och mycket uppmärksammad satsning på content marketing.

Aja Guldhammer är landschef för Airbnb i Norden och Nederländerna och har bl.a. föreläst på webbdagarna 2014.

”Do things that don’t scale”. Så enkelt lät ett av de första råd Airbnb grundarna fick från sin mentor Paul Graham, då de 2008 lade grundstenen till Airbnbs globala framgång. Mottot genomsyrar nästan alla Airbnbs marknadsföringsaktiviteter; det gäller att hitta det personliga, nära och unika.