conference lunch move company map contacts lindholmen travel info

Evenemang

Vad är virtuella sociala nätverk och vilka verktyg finns det?

26 februari 2014 17:0020:30
Lindholmen Science Park, Open Arena Lindholmen
Under första halvan av 2014 kommer Dataföreningens nätverk IT på Kajkanten i Göteborg att ta upp tråden "Sociala nätverk" och där belysa olika aspekter, från teknik till praktik. Den 26 februari hålls det första evenemanget, då diskuterar vi området ur såväl produkt- som användarperspektiv.

sociala_nat.jpgDagens samhälle har fått en ny dimension i det sociala umgänget mellan människor - den virtuella dimensionen. Tidigare har olika grader av fysisk kontakt mellan människor varit nödvändig för att umgås, lära och roa. De tiderna är nu förbi och det finns en rad olika verktyg, kanaler och strategier för att lyckas med virtuella sociala nätverk.

Den 26 februari går årets första evenemang i lokalerna på Lindholmen Science Park av stapeln. Vi kommer då diskutera området ur såväl produkt- som användarperspektiv. 

Tid: onsdag 2014-02-26 17.00 - 20.30

Plats: Lindholmen Science Park, Open Arena Lindholmen

Kostnad: Gratis för medlemmar som får anmäla en inbjuden gäst var. Ange gästens e-postadress i Kommentarfältet i din anmälan. Vi tar bara 20 kr för fika. Gratis också för dom som tecknar sig för medlemskap i samband med arrangemanget. Övriga gäster 200 kr, kontant eller kort. No show 300 kr.

Kontaktinformation: Michael Walenius, 0703-200 200, michael.walenius@cmw.nu

Anmäld dig nu!

Program

  • Tillgängliga kanaler, politiker och twitter
    Vi startar kvällen med en överblick av tillgängliga kanaler och en analys av hur politiker använder Twitter. Analysen levereras av Marie Grusell från Institutionen för journalistik, medier och kommunikation vid Göteborgs universitet, som jobbar i ett forskningsprojekt tillsammans med Demokratinstitutet där politiska partier och twitter är en del.
  • Gamification - tekniker som engagerar
    Vi går sedan över till att låta Anders Tufvesson från Ninetech beskriva hur man genom gamification kan engagera användare i ett socialt nätverk.
  • Enterprise Social - ett Microsoft perspektiv
    Avslutningen sker genom att Emelie Ekblad, Product Manager Enterprise Social och Linda Pimmeshofer, Productivity Solutions Sales på Microsoft, berättar om produkter och strategier som driver Microsoft framåt inom området.

Att internets sociala nätverk bara är ett ställe där ungar dissar varandra eller där vuxna visar vad man äter och hur mycket man har tränat stämmer inte längre. Medvetandet om sociala nätverk som en oerhört viktig del i såväl marknadsföring som umgänge sprider sig till allt fler och och en allt bredare publik. 

Det är ingen tvekan om att vi är mer sociala än någonsin i historien, men på ett annorlunda vis än för 30 år sedan. Och företagen har bara börjat nå kunderna via de sociala nätverken och förverkliga det man pratade om på 90-talet, one-to-one marketing.

För att få veta mer om detta så krävs det en virtuell handling av dig! Anmäl dig till nästa evenemang inom IT på Kajkanten! Din hunger kommer mättas.

Vi börjar med registrering och en kopp kaffe med bulle kl 17.00. Första talare startar 17.30. Under evenemanget kommer ett grupparbete genomföras då kaffe och en smörgås serveras som energiinjektion