conference lunch move company map contacts lindholmen travel info

Nyheter

Inspirationsdagarna - Tema Kommunikation

11 februari 2013

De tekniska möjligheterna till smarta kommunikationslösningar finns – men hur lyckosamma de blir beror på hur ni etablerar dem, internt och externt. Den 1 mars får ni reda på hur ni skapar en framgångsrik mobil handel, bygger en attraktiv webbplats och konverterar era aktiviteter i alla olika kanaler till önskad effekt.

Dagens andra fokus är den interna kommunikationen revolution. Det är dags att inse vikten av målgruppsanpassad kompetensutveckling och intranät! Framtidens arbetsplats kan bli långt mer flexibel, effektiv och attraktiv om de mobila kommunikationslösningarna får ta över.

Anmäl dig här senast den 19 februari »

Datum: 1 mars, 2013
Tid: 07.45 - 13.00
Plats: Lindholmen Conference Centre, Lindholmspiren 3-5, Göteborg

Agenda

07.45 Registrering, kaffe och macka

08.15 Inledning

08.30 Den nya konsumentens beteende och förutsättningar - att hitta kundinsikt!
Keynote Speaker - Malin Sundström, Borås Högskola

Att förstå utvecklingen och öka sin kundinsikt i takt med att konsumenterna ändrar sina köpmönster är en stor utmaning. Ek Dr Malin Sundström ger sin bild över framtidens handel och hur teknik, ICT och upplevelsebegär styr konsumenters vardagsliv.

Malin är forskare och föreståndare vid Swedish Institute for Innovative Retailing på Högskolan i Borås. 2013 arbetar hon i en expertgrupp för EU-kommissionen om innovationer och detaljhandel.

09.20 Breakout Session 1
Under informella former i ett mindre sammanhang får du ta del av spännande och aktuella ämnen. En möjlighet till mer inspiration och kunskap kring just det du är intresserad av. Välj de två områden som du tycker är mest intressanta och ange dessa i din anmälan.

09.50 Fika

10.20 Breakout Session 2

11.00 Breakout Summary

11.20 Om förväntan, upplevelser, minnen och vikten av att kommunicera med alla
Keynote Speaker - Kent Kierdorf, Liseberg

I år firar Liseberg 90 år. Nära ett sekel av erfarenheter om hur god kommunikation skapas. Kommunikation bör användas som ett medvetet verktyg för att nå önskade effekter hos alla målgrupper. Rätt använt skapas även engagemang och positiva attityder. För den som hittills inte vunnit en stjärnvinst på Liseberg kommer nu chansen – det gäller bara att vara uppmärksam under dragningen, hälsar Kent och ler finurligt.

Kent Kierdorf har en bakgrund som fotbollsproffs, egen företagare, reklamchef, vd och arbetar nu sedan 3 år tillbaka som marknads- och försäljningsdirektör på Nordens största Nöjespark.

12.15 Lunch

Läs mer om programmet och outbreak sessions på sigma.se »