Hoppa till huvudinnehåll

Xperience Next, kick-off

-
Brewhouse Arena, Åvägen 24, Göteborg
Arrangeras av: 
Xperience Next, Lindholmen Science Park
Xperience Next poster. Tid plats, datum, logga som ligger på en färgsprakande bild där en man står i ett rött upplyst rum och tar på en stor laser kula som sprutar röda laserstrålar.

Vad betyder METAVERSE för upplevelseindustrin?

Innovationsprogrammet för upplevelseindustrin, Xperience Next på Lindholmen Science Park, samlar upplevelseindustrins aktörer för att tillsammans utforska framtiden i projekt.

Välkommen på kick-off för Xperience Next, torsdagen den 1 september kl 14.00-17.00 på Brewhouse Arena, då innovationsprogrammet formellt kommer att invigas.

Axplock ur programmet

  • Mastercard visar vägen med insiktsfull data, Malin Berge, Global Head of Sustainability Innovation Lab, Vice President, Strategic Growth, Mastercard
     
  • Kålleverse - nyskapande affärsutveckling med digital tvilling, Trond-Atle Bøkerud, CEO/Storyteller, mTabs
     
  • Evenemang som transformationsagent, Staffan Movin, Ordförande, Svenska Motionslopp och Idrottsevenemang
     
  • Livestreaming i ett nytt globalt format, Mark Cranwell, Chief Content Officer, Doors
     
  • Global räckvidd för lokalt museum, Rörstrands Museum
     
  • Operadrabbning med GöteborgsOperan, Eva Essvik, Chef Näringsliv Partnerskap Digital Innovation, GöteborgsOperan
     

Xperience Next är en dynamisk innovationsmiljö och mötesplats för utveckling av framtidens hållbara upplevelseindustri. Här utforskas nya verktyg, tekniker, metoder och affärsmodeller från olika branscher tillsammans med upplevelseindustrins aktörer.


Varmt välkommen!

Partners
Lindholmen Science Park, Brewhouse, Västra Götalandsregionen, Göteborg&Co, MasterCard, Caspeco, mTabs, Halden kommun, Turistrådet VästSverige, Handelshögskolan i Göteborg och Besöksnäringens Forsknings- och UtvecklingsFond

Innovationsprogrammets projektpartners
Mastercard, Truata, Göteborg&Co, Svenska Motionslopp och Idrottsevenemang, Got Event, Caspeco, Visita, Tillväxtverket, Handelshögskolan i Göteborg, We Group, Stiftelsen Läckö Slott, mTabs, Kållandsö Företagarförening, GöteborgsOperan, Svenska Mässan, World of Volvo, Uni3 by Geely och Turistrådet Västsverige

Xperience Next samarbetar med GöteborgsOperan, Innovatum Science Park, Innovation Science Center, Navet, Stiftelsen Läckö Slott, Science Park Borås, Science Park Skövde och Universeum